heartbroken

jag har nyss gjort det värsta man kan göra en ensam måndagskväll/natt. jag har sett "Marley and me". Bara att skriva det här gör att jag gråter. det var den värsta film jag sett. den var bra men aj aj aj mitt hjärta. halva filmen var som vilken komedi som helst, man skrattade lite åt alla tokigheter hunden höll på med, medans resten... jag tror jag bölade mig igenom halva filmen, mitt täcke är alldeles blött. det enda jag kunde täka på var chili. min älskade söta underbaring Chili som fyllde två år i mars. vad händer när han är 12 år? gammal och grå. kanske sjuk. och när han dör. det kan jag inte ens tänka på.

det första jag gör när jag parkerar hos mamma och pappa är att titta i fönstret om det står en liten lurv och kikar ut på mig, och springer direkt ut till dörren och möter mig och den glädjen som han visar när jag kommer är obeskrivlig. att det finns någon som blir så glad när man kommer som han. ovärderligt!

varför skaffar man sig husdjur egentligen, när man får så kort tid med dom. 12-15 år är ju ingenting! och den smärtan när dom går bort... man svär över dom när dom är olydiga och man skäms över dom när dom inte gör som man vill.. men den glädjen dom ger en överträffar det med hästlängder. eller hundlängder..

ska aldrig mer klaga om jag får gå en promenad med honom. ska aldrig mer klaga när han gör fel på kursen. ska aldrig mer klaga på min perfekta jycke.



"Måttet på kärlek är att man älskar måttlöst."

Kommentarer
Postat av: Ananas

Jovisst, det var nån anonym jäkel som fick ont i ögonen av min förra bakgrund. :) Men det var inte därför jag ändrade. Sitter och väntar på att Linus ska vakna så jag kan göra honom klar för natten. Det är tråkigt att bara vänta så jag grejade lite med bloggen =) Det var kul att se dig idag iaf =)

2009-06-01 @ 22:02:47
URL: http://ananas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0