crappy day

tog fel dos insulin imorse.. vågar inte ta blodsocker nu.. ist för att ta 8 enheter på det långverkande inulinet tog jag 28.. BRA DÄR! det ordnar sig nog.. hoppas jag.. tur att min läkare och sjuksköterska inte läser min blogg.

dessutom kommer mamma och pappa och hämtar mig klockan ett och då drar det iväg till Gillberga på en mycket jobbig begravning.. usch..


gick upp åtta idag för att passa in måltiderna, fick en personlig väckning av I.Ö som undrade om jag ville jobba idag, men jag kunde inte det tyvärr, so very sorry. men tack för väckningen!

ska börja göra mig iordning nu har jag tänkt! förresten, en tjejkväll på fredag låter inte fel brudar! fotbollen kanske blir lite lidande men vi får ta de lungan, iaf jag :) kul att träffas och skvallra lite.

läser en bok nu "Midvinterblod" av Mons Kallentoft. tycker att den är hemsk för att den visar hur hemska människor i ett samhälle kan vara mot lite udda personer. rykten, förstörelse och fördomar kan gör en människa mycket ensam. usch för folk. lätt att vara efterklok i sådana situationer. varför inte bjuda på sig själv, bjud in personen på en kopp kaffe, prata med honom/henne och upptäck sidor som kanske ingen annan sett. märker sånt här i hemtjänsten också. bara för att en person ser lite kufisk ut, betyder inte det att han/hon är farlig eller alkis eller knarkare, kanske bara någon som haft otur, någon som har vart med om mycket hemska saker eller som bara är annorlunda i sinnet än dig själv. stanna och säg några ord till den personen och du kan ha gjort hans/hennes dag bra mycket ljusare. det tänker jag på nu för tiden.

djupa ord denna morgon!

Kommentarer
Postat av: Annika A

Tuff dag för dig, skickar lite styrkekramar

2009-01-20 @ 14:53:33
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänkte bara kika in och säga att jag tänkt på dig idag.... Tung dag, som jag hoppas trots allt blev ljus och fin... Vad det gäller insulinet...usch jag! Hur har du mått idag? Har du haft känning? Varmaste kramen, direkt ur hjärtat!

2009-01-20 @ 19:57:01
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Ananas

stor varm lång kraam

2009-01-20 @ 21:44:04
URL: http://ananas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0