tufft

Hey jude, dont be afraid.
You were made to go out and get her.
The minute you let her under your skin,
Then you begin to make it better.

Tuff dag igår. Men ändå skönt att det är över. Den finaste begravning jag sett, helt underbart. Och han som sjöng "Hey Jude", farfars favoritsång, sjöng jättebra. Prästen var bra och det var mycket folk där som ville säga hejdå en sista gång.
Jobbigast var att se pappa, det fick mig att bryta ihop helt.
Begravning känns som ett onödigt måste, men gud så skönt det känns efteråt. Lätt och luftigt i bröstet där det tidigare fanns tung gråt och smärta. En underbar begravningsplats får han också med vacker utsikt över fält och skog
På ett sätt kan man säga att jag unnar dig detta farfar, helst hade jag unnat dig ett liv helt utan smärta, men nu istället unnar jag dig en skön frid i graven, utan oro över sjukdom och smärta. Vi ses igen, jag älskar dig.

Vila i Frid



Kommentarer
Postat av: Milla

jag tänker på dig gumman. begravningar är hemska men som du säger, känns det skönt på nåt vis när det är gjort. och det värsta är när man ser sina föräldrar bryta ihop, de ska ju vara starka i alla lägen liksom! det är man ju van. många kramar!

2009-01-21 @ 22:12:12
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

Skönt att begravningen blev så vacker... Det är jätteviktigt att det känns bra, det är ju trots allt det ssista man kan göra... Vi ses säger du, men jag tror redan att han är hos dig... Blunda och känn efter får du se.... Kramiz M



****************************************************



PS: MiLLA -Tack för kommentaren hos mig, tyvärr kan jag inte kommentera tillbaka eftersom jag inte har ett sånt konto...Kanske kan du ändra till Namn/Url också? Sara- Hoppas det är ok att jag skriver till henne här hos dig? DS

2009-01-22 @ 12:07:55
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0