Tjena kexet, står du här och smular!

efter lite efterfrågan (haha) får jag väl köra en liten uppdatering om vad som sker i mitt liv just nu! jag är upptagen med att jobba, städa, måla, slipa för tillfället men lite nöje har man väl blandat i mixen. X antal utekvällar bland annat som egentligen borde bli mer sällan (pga min budget) men vafan ! man lever bara en gång!

läget i lägenheten är för tillfället bra, vi kommer överens om både färger och tapeter (än så länge) men de börjar bli brådis tycker jag. till helgen lär vi inte ha tid med så mycket grejande eftersom vi ska till GBG på AC/DC! ska bli mycket kul faktist :) pappsen som bjuder med mig och christian med han och syrran på en liten resa lör-mån. synd att jag inte har några pengar att shoppa för men.. jaja!

vi ska ju sälja våran gamla lägenhet också. vet ni någon som är intresserad? En etta på 38 kvadrat med stor sovalkov. perfekt studentlya. hojta isf!

som rubriken lyder, sitter vi och käkra lite kex och ost här, vår sista kväll tillsammans. på hela 4 dagar. haha.. kommer ha ganska fullt upp till veckan så målningen kommer bli lidande. inte bra! imorrn blir det jobb 7.20-14.20, sen ska jag försöka hinna med att måla vardagsrummet igen, färgen blir svart, spännande va? tre svarta väggar och en ljus fondtapet på sista väggen. kommer bli skitbra, känner de på mig. resten av färgerna är också bestämda och jag känner mig hur nöjd som helst med valen! nu är det bara tapeterna kvar. ska vara tre fondväggar i tre olika rum. men eftersom man vet fägerna på resten av väggarna kommer de bli ganska lätt att välja ut tapeter.

mycket lägenhetssnack nu! men det är det som upptar alla mina tankar nu. ska bli så jäkla kul! synd att allt fint är dyrt.. dags att besöka lite auktioner och loppisar! som barnbarn till en loppisfantast (farfar) så vet jag att det finns hur mycket som helst att finna som man kan måla/bygga om hur lätt som helst! jag har en liten friggebod uppe i sommarstugan som jag har inrett helt och hållet med fynd från farfars auktionsmagasinet! kostade mig typ 0 kr (kanske för att min farfar var snällast i världen?)

summan av kardemumman. jag längtar tills allt är klart.

nu ska jag mysa med min man innan vi slocknar i soffan. god natt!

Kommentarer
Postat av: Milla

Kul med en update från dig babe! :) Är superspänd på att se hur det blir i nya lyan och blev ÄNNU mer sugen på att få sätta igång med vår lägenhet nu! :P Var har ni köpt tapeter och färg? Behöver tips på ställen som har bra och fina grejer. Natti. Puss.

2009-06-15 @ 01:56:24
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jobba jobba joooobba :P

2009-06-15 @ 08:45:02
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Annika A

Sara Kirschtiger (?) är i farten låter det som. Kul att läsa lite nytt här, hoppas allt är gott!

2009-06-15 @ 12:43:06
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Ananas

Åhh, svarta väggar. Fränt! Säg till när ni är klara så jag får komma och kika. Låter hur spännande som helst. Läääängtar! ;)



Hoppas allt är bra. Kramar från Linus och mig

2009-06-15 @ 13:49:19
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad söt du är raring! Åker gärna på loppisrunda snart. Loves it! Tack för att du finns och för att du bryr dig. Puss.

2009-06-16 @ 23:36:02
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

Din farfar var mycket klok!! Det finns hur mycket fynd som helst att finna på aktioner och loppisar! Att blanda in lite gammalt bland allt nytt ger ofta en harmonisk känsla!! Kommer att bli kanon i er lägenhet! Kramiz M

2009-06-18 @ 11:12:07
URL: http://tidsoptimistens.blogg
Postat av: Annika A

Åker gärna på auktion när löna kommit och räkningarna är bet!

Ha en skön midsommar även om du jobbar!

2009-06-18 @ 17:10:56
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Milla

Jaså minsann? Attans att jag inte såg dig då! Jag tokletade efter jobbskor. Hittade dock inga. :( Vi köpte tapeter till hallen och till vardagsrummet. Var beställde ni era då? Jag har inte hittat några till kök eller sovrum än. Lite trist. Men det hinns väl kanske. TAck för den snälla kommentaren i mitt blogginlägg från igår också. :) Puss.

2009-06-18 @ 21:09:04
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0